Maj 24, 2012

photo: weheartit

idag har det inte varit min dag direkt. vaknade upp helt torr i halsen. ont både i öron, hals och hosta?! även ännu tätare i näsan, trots jag tagit ipren, näspray och allergi tablett! jag vet inte om jag åkt på en rejäl förskyldning eller om de är pollen som har börjat spöka hos mig! aldrig haft pollenbesvär innan så vet inte hur man reagerar på de, men nässprayet hjälper inge vidare trots jag är hur tät som helst i näsan, men det verkade inte allergitabletten heller göra? förutom mot ögonen dom rinner inte lika mycket! så, vad mer ska jag göra? och säg inte vila, för det är det värsta ordet jag vet när det gäller sånt här! jobbade iallafall, 7-15 idag! sen när jag kom hem la jag mig en stund! vill ju ut i solen och hitta på något men orkar verkligen inte! som tur är har vi iallafall fått sovit inatt, iförrgår natt hade jag go lust till att döda joachim, han hostade konstant hela natten tror jag! och jag skulle upp och jobba kl 7.. så blir till att köpa på sig ett förråd med öronproppar! för stackarn kan ju inget hjälpa, låter som om han ska dö varje gång han får sig en hostatattack! köpte iallafall hostmedicin till honom igår! och han verkar redan blivit bättre! kan bara hoppas att de släpper nu! hållt i sig bra länge nu!
skrev även in oss på läkarhuset här igår, Vuxet! lite dumt att stå skriven i munkedal om jag blir akutsjuk liksom!

iallafall, och som pricken på iet på min dåliga dag, fick jag schemat idag men till min förvåning ska jag typ inte jobba nått i sommar! långt i från det jag brukar jobba iallafall. har inte haft ett såhär lugnt schema mina senaste sju somrar. vad göra man? skönt kan man ju tycka men, jag hade liksom förväntat mig att jobba röven av mig! speciellt när jag  a b s ol u t  inte skulle kunna ha två jobb i sommar, känner mig ju liiiiite blåst på de. nu får jag bara gilla läget och hoppas det kommer in nån fågelinfluensa i lysekil så folket blir lite sjuka och så. HAHA.

ikväll är det äntligen mitt älskade revange på tv, sist torsdag hade dom uppehåll, vad är det för stil då? haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0